‘Të etur për famë’/ Ja yjet hollivudiane që konkurrojnë për ‘Luanin e Artë’

‘Të etur për famë’/ Ja yjet hollivudiane që konkurrojnë për ‘Luanin e Artë’

Vencia, një viktimë e grevave të vitit të kaluar, një ngjarje filmike e lidhur prej kohësh me personazhe të famshëm, pritet të jetë sërish një aferë e mbushur me yje.
Është e vështirë të mendosh për festivalin e filmit në Venecia pa kujtuar imazhet magjepsëse të yjeve të veshur me market më të njohura të modës, që ecin në tapetin e kuq ose duke u kthyer në diell.
Venecia hapet të mërkurën me premierën e Beetlejuice Beetlejuice të Tim Burton, me aktorë Michael Keaton, Winona Ryder, Jenna Ortega, Willem Dafoe dhe Monica Bellucci. Filmi po luhet jashtë konkurrencës, së bashku me dramën Wolfs të Jon Watts, me aktorë Pitt dhe Clooney.
Filmat që konkurrojnë ‘Luanin e Artë’, çmimin më të lartë të festivalit, përfshijnë: Joker i Todd Phillips: Folie à Deux, me Phoenix dhe Gaga; “Queer” i Luca Guadagnino-s, me Craig në protagonist së bashku me Lesley Manville; The Brutalist i Brady Corbet, me aktorë Adrien Brody, Felicity Jones dhe Joe Alëyn; dhe Urdhri i Justin Kurzel, me Jude Laë dhe Nicholas Hoult.
Gjithashtu në konkurrencë janë Maria e Pablo Larraín, me aktore Jolie; The Room Next Door i Pedro Almodóvar, me Tilda Sëinton dhe Julianne Moore; dhe Babygirl e Halina Reijn, me protagonistë Kidman dhe Antonio Banderas. Ndër seritë televizive që do të shfaqen premierë është “Mohimi i përgjegjësisë” i Alfonso Cuarón, me protagonist Blanchett.
Nga Jean Cocteau duke shijuar një aperitiv në një pallat idilik buzë ujore, tek Paul Newman duke kapur një taksi uji dhe Elizabeth Taylor duke ecur zbathur në plazh, festivali më i vjetër i filmit në botë është shoqëruar prej kohësh me famën dhe dekadencën.
Pra, kur goditën sulmet Sag-Aftra, Venecia ishte një nga viktimat më të mëdha.
Tani A-listers më në fund janë kthyer, dhe ata janë qartë të uritur për ‘la dolce vita’. Emra të mëdhenj të Hollivudit duke përfshirë George Clooney, Angelina Jolie, Nicole Kidman, Daniel Craig, Cate Blanchett, Brad Pitt, Joaquin Phoenix dhe Lady Gaga, pritet të zbresin në Lido javën e ardhshme.
 “Unë mendoj se këtë vit do të kemi listën më të gjatë të talenteve për të ecur në tapetin e kuq ndonjëherë,” tha drejtori i festivalit, Alberto Barbera. “Ne jemi rikuperuar nga grevat e vitit të kaluar. Të gjithë aktorët e çdo filmi do të marrin pjesë në festival dhe do të ecin në tapetin e kuq.
“Të gjithë ishin shumë të etur që të mos e humbisnin. Kam dëgjuar se edhe disa aktorë që nuk ishin ftuar nga kompanitë e produksionit vendosën të vinin vetë – blenë një biletë dhe morën një dhomë me qira që të mund të promovonin filmat. Është e pabesueshme.”
Një prani e tillë e famshme në Venecia është e ngulitur në themelin e festivalit, sipas Fiona Handyside, një profesoreshë e asociuar e studimeve të filmit në Universitetin e Exeter.
Handyside tha se kur u themelua në vitin 1932, Venecia “u prezantua si një ngjarje ndërkombëtare dhe magjepsëse e ndjekur nga një audiencë elitare e profesionistëve të filmit dhe beau monde”. Formula e tij e filmave, personazheve të famshëm dhe plazhit frymëzoi festivalet e mëvonshme si Kana dhe ndihmoi në vendosjen e shumë prej normave të kulturës së të famshmëve që jehojnë ende sot.
 “Ideja që publiku mund të shihte të famshëm si në tapetin e kuq ashtu edhe jashtë detyrës ishte në qendër të ofertës unike të festivalit të filmit,” tha ajo. “Brigitte Bardot që gëzhet në valë është po aq domethënëse për historinë e festivaleve të filmit sa Vala e Re Franceze”.
Ben Dalton, një reporter i vjetër në botimin e tregtisë së filmit Screen International, tha se emrat e njohur ishin “thelbësorë për një festival me madhësinë e Venecias” dhe kujtoi se sa i çuditshëm ndihej vendi vitin e kaluar.
“Mungesa e Bradley Cooper, Emma Stone, Mark Ruffalo dhe shumë të tjerëve, plus tërheqja e filmit original të hapjes, Challengers, me protagonist Zendaya, do të thotë që filmat individualë dhe vetë festivali nuk morën nxitjen e zakonshme me publikun.”
Kjo, shtoi ai, ishte në kontrast të plotë me vitin 2022, kur prania e Timothée Chalamet dhe Harry Styles i bëri të egër fansat në Venecia, si dhe në internet.
Sfida është të mbash fokusin te filmat, duke tërhequr të ardhura më të mëdha për të ndihmuar në organizimin e një ngjarjeje masive. Por Barbera tha se të gjithë, përfshirë studiot, audiencën dhe festivalin mund të “përfitojnë nga prania e talentit”.
Një tjetër drejtore e festivalit, Allison Gardner nga festivali i filmit në Glasgoë, shpjegoi ndryshimin që një prani ylli mund të bëjë në një ngjarje si ajo e saj.
“Elementi vendimtar është filmi që ata po mbështesin dhe vlera që po i shtojnë përvojës së audiencës,” tha ajo.
Sipas anëtarit të Bafta dhe konsulentit të marketingut, Julian Henry, formacioni i fortë përfaqëson një “shtytje më të thellë” nga studiot këtë vit.
“Me frekuentimet e kinemasë ende të ulëta në nivelet para Covid-it, industria e filmit duhet t’i kujtojë audiencës magjepsjen dhe spektaklin e një udhëtimi në kinema, dhe Venecia është vendndodhja ideale,” tha ai. “Ajo ofron magjepsje evropiane për një audiencë amerikane.”
Yjet janë kontraktuar për të ndërmarrë një sasi të caktuar PR për filmat kryesorë, shtoi Henry. “Shpesh është më e lehtë të bëhet në komoditetin e një suite në një nga hotelet më të mirë në Itali, duke ditur se disa miq të Hollivudit janë afër për darkë më vonë.”
Por Dina Iordanova, një profesore në Universitetin e St Andreës dhe një specialiste në kinemanë botërore, tha se prania e të famshëmve po bëhej më pak e rëndësishme.
“ Në përgjithësi, edhe festivalet e mëdha nuk mbulohen aq gjerësisht në media sa dikur,” tha ajo. “Hollyëood A-listers? Kush kujdeset për ta këto ditë?
“Jam i sigurt se ka njerëz që do të donin që gjërat të mbeten të pandryshuara, por realiteti është se Hollivudi nuk ka më shumë ndikim. Është një hije e vetvetes së tij të mëparshme, pavarësisht përpjekjeve për të vlerësuar filmat mediokër që nxjerr.”/ The Guardian.
Burimi