Pas një pritjeje 50-vjeçare, hapet muzeu i artit modern Palazzo Citterio në Milano
Pas pesë dekadash planifikimi dhe vonesash, Milano po përgatitet të zbulojë një institucion të ri të madh kushtuar artit modern dhe bashkëkohor, raporton The Art Newspaper.
Palazzo Citterio, një ndërtesë elegante e shekullit të 18-të, e vendosur vetëm pak larg nga Pinacoteca di Brera e njohur, do të hapet zyrtarisht më 7 dhjetor, që përkon me festën e shenjtorit mbrojtës të Milanos.
Nisja shënon përfundimin e projektit të shumëpritur “Grande Brera”, një nismë kulturore e krijuar për të bashkuar Palazzo Citterio, Pinacoteca di Brera dhe Bibliotekën Braidense nën një ombrellë. Ky kompleks i ri synon të pozicionojë Milanin si një destinacion kryesor kulturor, duke iu bashkuar Firences dhe Romës për sa i përket numrit të vizitorëve dhe suksesit financiar.
Qëllimi është “të krijohet një kompleks i madh muze në Milano sipas modelit të Firences dhe Romës për sa i përket numrit të vizitorëve dhe të ardhurave”, tha Angelo Crespi, drejtor i Pinacoteca di Brera, në një intervistë me The Art Newspaper.
Ai vuri në dukje suksesin e Galerisë Uffizi në Firence , e cila gjeneroi 63 milionë euro të ardhura në vitin 2023 dhe Koloseut në Romë, i cili arriti afër 100 milionë euro. Në të kundërt, Pinacoteca di Brera fitoi vetëm 5 milionë euro gjatë së njëjtës periudhë
Si pjesë e qendrës së zgjeruar kulturore, Palazzo Citterio do të shfaqë një koleksion të larmishëm prej mbi 200 veprash të artit modern dhe bashkëkohor, duke plotësuar zotërimet klasike të Brerës. Ndër pikat kryesore janë “Koka e një demi” e Pablo Picasso (1942), një natyrë e qetë e 1919 nga Giorgio Morandi, “Rissa in Galleria” e Umberto Boccionit (1910) dhe “La Fiumana” e Pellizza da Volpedo (1898), një studim për ikonën e tij ‘Il Quarto Stato’ (1901). Në koleksion do të shfaqen gjithashtu vepra nga Amedeo Modigliani dhe Georges Braque.
Koleksioni kryesor i muzeut rrjedh nga donacionet kryesore nga familjet Jesi dhe Vitali në vitet 1970 dhe 1980. Megjithatë, Crespi zbuloi se Muzeu Brera vazhdon të ndërtohet mbi këtë themel, me blerjet e fundit duke përfshirë dy piktura të reja Morandi të dhuruara nga familja Vitali dhe vepra të tjera nga Mario Schifano dhe Arturo Martini që po blihen aktualisht.
Duke parë përpara, Crespi parashikon se hapja e Citterio do të rrisë ndjeshëm numrin e vizitorëve në rrethin e Brerës, me rreth 50,000 vizitorë të tjerë që pritet të marrin pjesë vitin e ardhshëm. Në vitin 2023, Pinacoteca di Brera tërhoqi rreth 500,000 vizitorë.
Në një tjetër zhvillim emocionues për kompleksin, “Darka e Fundit” (rreth 1495-1498) nga Leonardo da Vinci , e vendosur aktualisht dy kilometra nga Brera, është transferuar në Pinacoteca si pjesë e një riorganizimi kulturor kombëtar. Crespi beson se kjo shtesë prestigjioze mund të çojë të ardhurat vjetore të kompleksit në 10 milionë euro dhe të tërheqë 1.5 milionë vizitorë.
“Fiumana” nga Pellizza da Volpedo është ndër veprat më të pritura
Planet për Palazzo Citterio datojnë në vitin 1972, kur qeveria italiane bleu ndërtesën pas një propozimi të Franco Russoli, drejtori i atëhershëm i Pinacoteca. Ndërsa një plan ambicioz rinovimi nga arkitekti britanik James Stirling në vitet 1980 u vonua dhe u braktis përfundimisht për shkak të vdekjes së tij të parakohshme, një rinovim prej 23 milionë eurosh përfundoi në 2018. Megjithatë, ai rinovim u përball me sfida me lagështinë dhe u konsiderua i pamjaftueshëm.
Në pritje të hapjes së Citterio, Crespi zbuloi një logo të re për kompleksin Grande Brera në shtator. Dizajni dallues tetëkëndor do të përdoret nga disa institucione kulturore brenda Palazzo di Brera, duke përfshirë Observatorin Astronomik Brera, kopshtet botanike, Akademinë e Shkencave dhe Letrave të Institutit Lombard, Akademia Brera dhe Archivio Storico Ricordi.
Duke reflektuar mbi ndryshimet e fundit në sektorin e muzeut të Italisë, Crespi ia atribuoi rritjen e stabilitetit financiar të institucioneve si Brera reformave të vitit 2014 të prezantuara nga Dario Franceschini, atëherë ministri i kulturës i vendit. “Reforma Franceschini…ka lejuar që Uffizi të bëhet një nga muzetë më të rëndësishëm në botë, jo vetëm për sa i përket koleksionit të tij, por edhe për sa i përket të ardhurave dhe numrit të vizitorëve”, tha Crespi. “Shumë ankoheshin se [të gjithë] muzetë italianë nuk ishin në gjendje të gjeneronin [kolektivisht] aq të ardhura sa Luvri [në Paris]. Sot muzetë italianë gjenerojnë të ardhura të rëndësishme.”
Me hapjen e tij të shumëpritur, Muzeu Palazzo Citterio është gati të bëhet një lojtar kyç në industrinë në rritje të turizmit kulturor të Italisë, duke tërhequr artdashës nga e gjithë bota në rrethin historik Brera të Milanos./ Euronews – Syri.Net
Burimi